Dag 10, Mount Morgan - Reisverslag uit Mount Morgan, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu Dag 10, Mount Morgan - Reisverslag uit Mount Morgan, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu

Dag 10, Mount Morgan

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 December 2018 | Australië, Mount Morgan

Dag 10; We rijden vandaag richting Cania Gorge National Park. Overigens is hier bijna alles tot national park gebombardeerd lijkt het. Alle flora en fauna zijn beschermd. Ik heb zelfs bordjes met: "pas op voor overstekende eenden" gezien. Geen grap. Ze zijn hier erg zuinig op hun land. En terecht! Op de meeste plaatsen is het water wat uit de kraan komt drinkwater, maar al het andere water wat ze gebruiken om bijvoorbeeld de wc door te trekken, niet. Daarbij vragen ze altijd om zuinig om te gaan met het water en niks anders dan voetstappen achter te laten in de gebieden waar je komt. Het is hier overal ook erg schoon en je ziet weinig zwerfafval. Wat een verschil met Bali en Sri Lanka.
We stoppen op Silver Wattle caravan park in Mount Morgan. Ook hier is het rustig op de camping, dus we hebben de camping keuken voor onszelf. Er ligt hier ook overal speelgoed, omdat de eigenaren een dochtertje van 6 hebben. Zij zijn er overigens niet als we aankomen, maar er ligt een plattegrond en er hangt een mededeling dat je zelf een plekje mag zoeken en dat je ze wel zal zien als ze eitjes komen brengen. Niet veel later verschijnen ze, nadat ze hun dochtertje van school hebben gehaald. Zij wil graag met Rosalie spelen, die zich inmiddels ook weer beter voelt. Het worden dikke vriendinnen, wat Laurens dan weer lastig lijkt te vinden. Hij kan net niet meedoen en de meiden maken ook duidelijk dat ze dat niet willen. Dat vraagt wat entertainment van pappa en mamma die lekker liggen/zitten te chillen met een glaasje wijn. Als Bert 's avonds naar de wc gaat, denkt hij dat ze die hebben opgeleukt met een standbeeld van een kikker, totdat het beest begint te bewegen. Hij is enorm! Bijna 20 cm. Rosalie is totaal niet bang, die durft dat beest met haar neus er bovenop te bewonderen. Dat heeft ze niet van mij. Ik kan me nog een akkefietje herinneren in Afrika, waarbij ik op de camping in m’n blote kont de douche uit ben gerend, omdat er een kikker m'n douche in hopste. Haha.
'S avonds moeten we zelfs een jas aan voor de camper. Eindelijk is iedereen gezond en goed te spreken.

• 25 December 2018 - 06:31

B En A:

Haha, doet me denken aan de kikker aan de binnenkant van de wc pot die wij aantroffen. Ook springlevend, dus we hebben hem of haar maar voorzichtig buiten gezet voor er een straal warme urine overheen zou gaan. Ook hadden we in een campingdouche twee prachtige gifgroene kikkers als wanddecoratie, ook echte. Fijn dat de temperatuur wat lijkt te bedaren en iedereen weer ok is! Lekker aanzitten met een wijntje of een VBtje en een verse mango of zoiets. Al verse lychees geproefd?

• 25 December 2018 - 07:17

Lida Bakker:

Hoi lieve buurtjes,
    Tjeetje zeg wat een belevenissen! En heerlijk na t overleven dat het een beetje op een 'normaal' leven begint te lijken. Al gingen jullie natuurlijk voor het avontuur! We kijken steeds uit naar jullie verhalen, fantastisch. Goed dat de kindjes het weer doen. Geniet nog van de laatste dagen en tot 2 januari op de nieuwjaarsborrel bij Sjaak.
    Dikke knuffels, buurtjes Bakker

• 25 December 2018 - 13:15

Betty:

Geweldig allemaal
    Ik ben een keer wakker geworden in Sri Lanka met een kikker(tje) op m'n hoofdkussen.
    Gillend weggerend. Hahaha. Wat heerlijk dan he zo'n kind.

• 25 December 2018 - 13:15

Betty:

Nog een paar fijne dagen

• 25 December 2018 - 20:35

Elly:

Lieve Lau en Bert,
    Ik geniet erg van jullie verhalen! Niet erg gereageerd, maar wel "mee aan het reizen'.
    Fijn om te lezen dat iedereen weer opgeknapt is...
    Geniet nog de laatste paar dagen, hopelijk in rustig en "zonder ziek en zeer" vaarwater :-)
    Wij hebben hier de 1e kerstdag erop zitten! Gezellig gehad met de family!
    Liefs Elly

• 26 December 2018 - 09:08

Renee:

Hahahaha. Ja dat akkefietje met die kikker in Afrika herinner ik mij maar al te goed. Bang voor zo’n klein beestje maar in een houten kano door de nijlpaarden vind je dan weer niet eng. Gekkie. Rosalie heeft duidelijk Bert’s kikkergenen;-). Klinkt als echt vakantie en wat leuk dat Rosalie zo makkelijk goede vriendjes maakt he. Arme Laurens, heel herkenbaar. Hier rent Ties ook achter Eline, Fenne en Juriaan aan... dan is hij er net en rennen zij al weer terug. Hij kan net niet aanhaken.