Dag 27, Camper inleveren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu Dag 27, Camper inleveren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu

Dag 27, Camper inleveren

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Familie

24 December 2018 | Australië, Sydney

Vandaag dus de camper inleveren. Dat is toch iets bijzonders als je zo lang met zo'n ding rondrijdt. Je raakt er aan gehecht. We (nou ja we, ik heb geen meter gereden in dat grote ding. Hij is 3,40 meter hoog en weegt 3500 kilo) blijken 4200 km te hebben gereden. Op de camping maken we de camper grondig schoon, pakken onze spullen en rijden naar Sydney. We mogen de camper tot uiterlijk 13.00 inleveren, anders krijg je een boete per uur. We stappen om 12.59 het kantoortje binnen. Pfff, strakke planning. Het kost toch altijd meer tijd dan je denkt en zeker met kinderen. Er zijn geen schade posten, we krijgen het geld voor het voorschieten van de kinderzitjes terug en nemen een taxi naar onze vervolgplek. We hebben via Airbnb een appartementje geboekt in de wijk Chippendale in Sydney. Er is een hele bijzondere incheckprocedure. We zijn er te vroeg, want we kunnen pas inchecken vanaf 15.00 en zitten om 14.15 al met al onze spullen op de stoep. Je moet de sleutel uit een postvakje in een andere straat halen en dan via de nooduitgang naar binnen. Aanvankelijk ligt er geen sleutel, maar ja, we zijn dan ook te vroeg. Ik zet even mijn internet aan en heb contact, waarna er een Aziatische man de sleutel komt brengen. Hij blijkt niet de enige Aziatische man in deze buurt. Het is net of we ons niet in Australië, maar in Azië bevinden. Toch blijkt het een uitstekende locatie en een heel fijn appartement. Het is maar 6 minuten lopen naar het centraal station. Daar maken we dezelfde middag dan ook gebruik van en we gaan met de trein richting circular quai, daar waar het Oprah house en de Harbour bridge zijn. Het is vanavond kerstavond, wat wel bijzonder is aangezien het hier stralend weer is. We vinden dat we er wel een bijzonder tintje aan mogen geven, dus we gaan op het terras zitten bij een luxe restaurant met zowel uitzicht op het Oprah house als op the Harbour bridge. Daar nemen we een filmpje op om het thuisfront fijne kerstdagen te wensen. We eten hier super lekker en de kinderen doen het uitstekend. Er zijn slechtere plekken te bedenken om kerstavond te vieren!