dag 21; Waterfall way en Trial Bay Gaol - Reisverslag uit Arakoon, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu dag 21; Waterfall way en Trial Bay Gaol - Reisverslag uit Arakoon, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu

dag 21; Waterfall way en Trial Bay Gaol

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 December 2018 | Australië, Arakoon

Een behoorlijke trip voor de boeg en door die binnenlandse wegen, gaat het niet echt snel. Onderweg kom ik er al achter dat we de Wollomombi Falls over zullen moeten slaan. Wel gaan we naar de Ebor Falls. We wandelen zowel naar het uitzichtpunt van de upper als de lower falls. Wat een water geweld in een mooie diepe vallei. Wat voel je je dan nietig als je dat ziet. Verder zijn er op de route nog 2 wat kleinere watervallen. Rosalie wil graag de foto's hiervan maken. Dat doet ze eigenlijk best goed. De route bestaat uit veel bochtige bergweggetjes, waar je maar met 25 km p/u doorheen rijdt. Afstanden duren daarom lang, omdat je gemiddeld niet veel sneller rijdt dan 50 km per uur. We willen eigenlijk de camping op het trial bay gaol terrein halen. dit schijnt de favoriete camping te zijn van de camperverhuurster en haar collega's als het gaat om het traject tussen Brisbane en Sydney. Het wordt een uitdaging om die camping te halen, maar Bert zit er lekker in en houdt het lang vol. Op een gegeven moment slaat dan toch de vermoeidheid toe en rijden we tot overmaat van ramp verkeerd, waardoor het uiteindelijk nog 45 minuten langer rijden is. Dan is iedereen het eigenlijk al zat en beginnen de kinderen te mopperen. Rosalie zegt voor het eerst huilend dat ze naar huis wil en met Eline en Fiene wil spelen. Maar we halen het en het is het absoluut waard. De kangoeroes hopsen ons tegemoet als we aankomen, terwijl we aan de rechterkant de oceaan zien, voor ons de poort naar de oude gevangenis en aan de linkerkant de camping die aan een baaitje gelegen ligt. De zon hangt al laag, wat tot mooie luchten leidt. De receptie is al dicht, dus snel een plekje zoeken, camper aan de stroom en dan regelen we de rest morgen. We genieten nog even van het avondzonnetje op het strand. Als ik 's nachts naar de wc loop, sta ik oog in oog met een kangoeroe. Wat ga ik dit missen als we straks weer in Nederland zijn.