Dag 19; naar Byron Bay - Reisverslag uit Tamborine Mountain, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu Dag 19; naar Byron Bay - Reisverslag uit Tamborine Mountain, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu

Dag 19; naar Byron Bay

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 December 2018 | Australië, Tamborine Mountain

Regen, regen en nog eens regen. Dit schijnen de naweeën te zijn van de cycloon in Cairns. We besluiten daarom het volgende national park wat we op het programma hadden staan over te slaan en rijden weer richting kust. Heel gek dat we dan in ene een uur tijdsverschil hebben. Australië is ook zo groot! We boeken een camping in het centrum aan het strand. Duur, maar evengoed stampvol! Hier is het hoogseizoen begonnen, want de zomervakantie is gestart. Gek hoor, dat ze hier zomervakantie hebben in onze winter. Het schooljaar start hier dan ook in januari in plaats van in september.
We lopen een rondje in het dorp en komen veel artistieke types tegen. Het is een beetje een hippie dorp, met veel surfers en veel winkeltjes met crea bea spullen. We eten bij een veganistisch restaurant, waar we organische cider en dito wijn drinken. Het eten is verrukkelijk. Aanvankelijk wil ik nog een wasje doen, maar zelfs daarvan is de prijs opgeschroefd en ik heb onvoldoende muntjes om er in te gooien. Nou ja, volgende camping dan maar. We blijken ondertussen een medereiziger te hebben. Er bevindt zich een kleine gekko in de camper, tot groot vermaak van Rosalie en Laurens. We maken een heel plan om dat beestje naar buiten te krijgen, want het lijkt me voor zijn welzijn niet echt prettig om nog vele kilometers mee te reizen. Het ontsnappingsplan is succesvol en de gekko kan weer van zijn vrijheid genieten.