Dag 15, 12 december; Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu Dag 15, 12 december; Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu

Dag 15, 12 december; Noosa

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 December 2018 | Australië, Noosaville

We rijden vanuit Hervey Bay naar Noosa. We hebben een camping aan de uitmonding van de rivier in de zee. Een populaire camping, want we maken voor het eerst mee dat een camping vol staat. Sterker nog, onze plek blijkt dubbel geboekt, als er ‘s avonds laat iemand aan de deur klopt om aan te geven dat zij ook een reservering voor onze plek heeft. Wij zijn blijven staan en hebben er vervolgens gelukkig niks meer over gehoord.
Noosa is een beetje een yuppen plaats. Veel luxe resorts, dure auto’s, trendy winkeltjes en veel hardlopende halfnaakte mannen en vrouwen die maar al te graag hun (mooie gespierde) lijven willen laten zien. Tot nu toe hebben we nog weinig mooie mensen gezien. Je ziet dat Australië zeer welvarend is. Veel te veel zware mensen en ze noemen zichzelf lui. Dat zei onze eerste taxi chauffeur al. Toen we hem vertelden over de mensen in Bali en Sri Lanka die 7 dagen in de week werken zonder enige vakantie, gaf hij aan dat dat hier heel anders is. De meeste mensen werken hier 3 of 4 dagen. Onderwijs wordt betaald door de overheid. Het salaris gaat vooral op aan vaste lasten en luxe artikelen. Ik denk dat hun salaris hier ook best ok is, want Australië is wel super duur. Duurder dan Nederland.
Maar alles is heel goed geregeld. Overal zijn schone openbare toiletten en plekken om te bbq’en.
De kids vermaken zich lekker op het strand, dus we komen de camping uiteindelijk niet meer af. Terwijl we met de kinderen op het strand zijn, zwemt er een pelikaan voorbij. Ook hier denkt Bert eerst dat ie nep is, totdat hij beweegt :-)

• 27 December 2018 - 12:36

Renee:

Haha die Bert! Misschien toch een jaarkaart voor artis bestellen voor hem;-).