dag 26; Blackheath - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu dag 26; Blackheath - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu

dag 26; Blackheath

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 December 2018 | Australië, Blue Mountains

Vanmorgen ontbijten we heerlijk naast onze camper met het geluid van kabbelend water op de achtergrond. Omdat we morgen de camper moeten inleveren, zullen we vanavond toch een camping nodig hebben met meer voorzieningen. We vinden een camping in het dorpje Blackheath aan het memorial park met een enorme speeltuin. Vanuit hier kun je een mooie wandeling maken; de Govetts Leap. Wat een mooie omgeving. We lopen ook nog helemaal naar de waterval. Althans, we beginnen met zijn 4en, maar zijn op een gegeven moment Bert en Laurens kwijt. Ik ga er vanuit dat ze weer terug zijn gelopen, maar achteraf bleek dat ze het pad nog heel lang gevolgd hebben, maar op een gegeven moment niet meer goed wisten waar wij waren en toen maar terug zijn gegaan. Dat was jammer, want ze waren vlak bij het uitzichtpunt bij de waterval. Het is nog een beste trippel terug en ik sta er van te kijken hoe goed Rosalie het volhoudt. Bij dit soort uitzichtpunten denk ik vaak terug aan het Duitse meisje. Dit zijn ook van die enorme dieptes, waar je in ene anders naar kijkt en veel voorzichtiger bent.
Een andere aanrader in deze omgeving zou de Pulpit Rock zijn. Google maps geeft dat niet meer aan, dus we moeten het aan de hand van een papiertje zien te vinden. Onderweg hebben we vaak getwijfeld of we wel goed reden, want de wegen werden steeds onbegaanbaarder. Het werd een hele uitdaging om er met de camper te komen. Onverharde wegen, diepe kuilen en laag overhangende takken. Maar het uitzicht was dan ook wel spectaculair en absoluut de moeite waard.
We eten wat in het dorpje en call it a day. Morgen de camper verder schoonmaken en inleveren. :(