Dag 25; Blue mountains - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu Dag 25; Blue mountains - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Familie Witte - WaarBenJij.nu

Dag 25; Blue mountains

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 December 2018 | Australië, Blue Mountains

We rijden vandaag richting de Blue mountains. Dat ligt ter hoogte van Sydney, maar dan een stuk landinwaarts. Het is een heldere dag, dus als we op een viewpoint staan, kun je vanaf daar de beroemde 3 gezusters zien. Hier stappen busladingen vol Chinezen uit, die even met zn allen op het viewpoint gaan staan, daar snel een selfie nemen en dan weer terug de bus in stappen, op naar waarschijnlijk het volgende viewpoint. We lopen hier ook de kerstman tegen het lijf die hier met een brandweerwagen wordt rondgereden. We doen met zijn allen een korte wandeling naar een minder toeristisch uitzichtpunt en daarna gaan Rosalie en ik nog verder naar een van de drie gezusters. Daarvoor ga je langs een heel steil smal trappetje, waarbij je niet te veel naar beneden moet kijken. Maar het is absoluut de moeite waard. Toen ik 10 jaar geleden in de Blue mountains was, kampeerden we ergens op een natuurcamping aan het eind van een (de naam zegt het al) megalong valley. Er zijn 2 toiletjes zonder doorspoelmogelijkheden en dat is het dan ook. Maar je bevind je midden in het bos en er loopt een riviertje doorheen. De omgeving is er prachtig. In die 10 jaar zijn er blijkbaar meer mensen die deze plek ontdekt hebben, want het is er druk. We kunnen nog net een plekje vinden waar we onze camper kwijt kunnen, maar dan is het ook echt vol. De toeristen die na ons komen, kunnen onverrichter zake weer omkeren. Maar ondanks dat de parkeerplaatsen vol zijn, sta je niet hutje mutje en worden de plaatsen gescheiden door water, bomen of ander natuurschoon. We hebben alles aan boord, dus koken wat ter plaatse, maar moeten binnen eten, want de temperatuur daalt. We slapen heerlijk met de natuurgeluiden om ons heen...